rokjesdag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
john1963
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 jun 2015 17:55

rokjesdag

Bericht door john1963 »

Goedemiddag leden

Vandaag was echt de dag dat je zonder het dragen van een panty naar buiten kon. Het was een goede aangename temperatuur voor met de blote benen naar buiten te treden. Hoop dat we volgende week het zelfde weer type hebben als we de bijeenkomst hier in venlo hebben. Als er nog mensen zijn die interesse hebben voor na de bijeenkomst te komen, dan hoor ik dat graag. In ieder geval is iedereen welkom op deze dag.

Met vriendelijke groeten,

John1963
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: rokjesdag

Bericht door Yvan »

john1963 schreef:Goedemiddag leden

Vandaag was echt de dag dat je zonder het dragen van een panty naar buiten kon. Het was een goede aangename temperatuur voor met de blote benen naar buiten te treden. Hoop dat we volgende week het zelfde weer type hebben als we de bijeenkomst hier in venlo hebben. Als er nog mensen zijn die interesse hebben voor na de bijeenkomst te komen, dan hoor ik dat graag. In ieder geval is iedereen welkom op deze dag.

Met vriendelijke groeten,

John1963
Toch nog iets te fris, dacht ik.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rokjesdag

Bericht door Jos »

in de tuin was het heerlijk vanmiddag met blote benen, maar op het terras was het was frisjes door de wind
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: rokjesdag

Bericht door Yvan »

Volgens het weerbericht wordt het een prachtweek, vandaag is het hier ook prachtig weer, rokjesdag kan dus voor elk moment zijn.

Zelf heb ik alvast vandaag het goede voorbeeld gegeven door de motorfiets eens flink te poetsen in een kniehoge jeansrok. ;) Deze week is een zeer korte werkweek, maandag en dinsdag en dan thuis tot en met zondag. Deze week ga ik geheid de openbaarheid opzoeken met een jeansrok, ik wil van mijn vrijheid proeven. In kilt is het geen probleem, maar ik wil toch nog een stapje verder. Waarschijnlijk ga ik wel een lichte panty dragen die mijn benen wat kleur geven. Ik heb hier panty's liggen die echt heel goed passen bij mijn huidtype en daardoor zo goed als onzichtbaar zijn. Zo blijven mijn "melkflessen" een beetje toonbaar. :lol:
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rokjesdag

Bericht door Jos »

Yvan schreef: Waarschijnlijk ga ik wel een lichte panty dragen die mijn benen wat kleur geven. Ik heb hier panty's liggen die echt heel goed passen bij mijn huidtype en daardoor zo goed als onzichtbaar zijn. Zo blijven mijn "melkflessen" een beetje toonbaar. :lol:
Hoe meer je met blote benen loopt, des te sneller zullen deze een mooi kleurtje krijgen en de voorjaarszon is daar het meest geschikt voor.
Ik loop nu thuis in een kort rokje in de tuin en zo, dan kunnen mijn benen rustig kleuren.
Als ik straks de deur uit ga, trek ik een knielange dunne zomerrok aan. Is een stuk comfortabeler om op het terras te zitten, zonder onbedoeld "bloot" te gaan ;)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: rokjesdag

Bericht door john »

Ik ben gisteren (zondag) met mijn vriendin "even" naar Groningen geweest. De hele dag heerlijk mijn kilt gedragen, wat duidelijk een ander gevoel is dan een klamme spijkerbroek.

Dat was voor mij dan rokjesdag.

Het smaakt sowieso naar meer. :)

John
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: rokjesdag

Bericht door Redhawkje »

Ik kijk al uit naar de eerste rokjesdag waaraan ik zelf kan meedoen. Lekker met je blote benen in het voorjaarszonnetje flaneren door de stad/dorp/natuur. 8-)
Marica
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: rokjesdag

Bericht door rokwens »

Misschien vergis ik me, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat er in maart een internationale rokjesdag komt. Vermoedelijk voor vrouwen én mannen samen. Weet hier iemand méér over ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: rokjesdag

Bericht door Redhawkje »

Nee, maar ik hoor graag wanneer precies. 8-)

Dan zien we dit weer op tv
Afbeelding
Marica
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: rokjesdag

Bericht door RokkenRob »

Misschien dat je dit gelezen hebt?
http://rokjesdagloop.nl/

Iets naar beneden scrollen en je ziet staan: WANNEER IS HET "Gender-neutraal" ROKJESDAG in 2018?
https://www.facebook.com/pg/rokjesdag.mannen/posts/

Ik houd het erop dat je de 2e post/link bedoeld, even goochelen en je hebt al snel het antwoord gevonden. ;) :oops: :mrgreen:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie