Vakantie in Zuid Italië

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Vakantie in Zuid Italië

Bericht door Jos »

ik heb een weekje een rondreis gemaakt door Zuid Italië.

Geland op Palermo op Sicilië, daar in de buurt overnacht, 's morgens de "zonsopgang" gefotografeerd (1), ontbeten en op weg. Palermo bezocht en 's middags door via het leuke vissersdorp Cefalu (2) richting Etna.
Overnacht aan de voet van de Etna en de volgende ochtend naar boven (3) tot aan de kraterrand; het ging steeds harder regenen en zelfs hagelen. Beneden omgekleed en richting Catania. Prachtige plaats met veel mooie oude gebouwen waaronder het operagebouw (4), gelukkig droog.
De volgende ochtend met de boot naar het vaste land, waar we onderweg een luxe dorpje zouden bezoeken, maar in die stromende regen (5) ben ik met een paar anderen in de bus blijven zitten.
Ergens onderweg kwam ik dit reclamebord tegen op het toilet (6) van Maastrichts bier. En verder onderweg naar Napels door een mooie omgeving (7) (overal trouwens). Paestum bezocht met oude Romeinse en Griekse opgravingen bij elkaar (8). Vervolgens door naar Napels met nog snel een korte bustour door de stad en dan naar het hotel.
's Morgens Napels bezocht met prachtige gebouwen en heel veel winkels, waar het gehele jaar door Kerstfiguren worden verkocht (9) en door naar Pompei (10), het meest indrukwekkende van alles, omdat je hier echt kunt zien, zoals de gebouwen er in 79 na Christus uitzagen. De hele stad is in 3 dagen tijd bedolven onder een stof/puinlaag van 6 meter, waardoor alles "perfect" bewaard is gebleven In het wegdek kun je de weg vinden, bijv. naar de rosse buurt (11)

Daarna helaas weer terug naar huis en eigenlijk weer toe aan vakantie om bij te komen :o
zonsopgang op Sicilië
zonsopgang op Sicilië
vissersdorp Cefalu
vissersdorp Cefalu
DSCN0446 3.jpg (119.26 KiB) 14115 keer bekeken
Etna
Etna
DSCN0459 3.jpg (88.09 KiB) 14115 keer bekeken
opera in Catania
opera in Catania
DSCN0474 3.jpg (122.17 KiB) 14115 keer bekeken
slecht weer
slecht weer
DSCN0480 3.jpg (112.22 KiB) 14115 keer bekeken
Wieckse witte
Wieckse witte
DSCN0485 3.jpg (107.98 KiB) 14115 keer bekeken
onderweg
onderweg
DSCN0489 3.jpg (122.85 KiB) 14115 keer bekeken
opgravingen Paestum
opgravingen Paestum
DSCN0506 3.jpg (125.13 KiB) 14114 keer bekeken
kerstfiguren  ("Pater")
kerstfiguren ("Pater")
DSCN0526 3.jpg (138.31 KiB) 14114 keer bekeken
Pompei
Pompei
DSCN0535 3.jpg (135.94 KiB) 14114 keer bekeken
wegwijzer
wegwijzer
een fervent rokdrager
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door ecokilt »

Ziet er toch een leuke en mooie vakantie uit.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door WesleyN »

Leuke rondreis. Mooie foto's ook. Pompeï ligt toch in de buurt van Napels?! Nu ik het lees... ik heb eerst naar de foto's gekeken. Ook de foto van de regen is goed gelukt. Moeilijk te fotograferen vaak.

En zoals gewoonlijk overal niemand reageert op je rok?!
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door beachlion »

Mooie foto's van Zuid-Italië. Ik ben ook een keer (4 weken) op Sicilië geweest omdat m'n toenmalige partner in Palermo is geboren. Zo te zien ben ik op de meeste plaatsen van je foto's geweest behalve Cefalu.
Het is prettig als je iemand bij je hebt die de taal beheerst. Je geniet dubbel en je komt op plaatsen waar de modale toerist niet komt. Wij hebben de oost en zuid kust "gedaan" om na Agrigento naar Palermo te gaan. Vandaar terug naar de oost kust onder de Etna langs en vandaar weer richting vasteland. Als je een spektakel wilt meemaken moet je in de ochtendspits dwars door Catania rijden. Dat is volledige anarchie.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door jan »

Prachtige reportage, Jos. Net zoiets als Karli.
Je bent een goede ambassadeur van de mannenrok.

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door Jos »

dank voor jullie leuke reacties.
WesleyN schreef:En zoals gewoonlijk overal niemand reageert op je rok?!
een klein deel van het gezelschap, waar ik mee reisde, was benieuwd 's morgens in wat voor outfit ik vandaag zou verschijnen. Overwegend werd hier zeer positief op gereageerd
beachlion schreef: Als je een spektakel wilt meemaken moet je in de ochtendspits dwars door Catania rijden. Dat is volledige anarchie.
Ik denk dat dat voor heel Italië hetzelfde is; Napels hebben we in de avondspits gereden en ik heb Rome, Genua en Milaan in het verleden ook gereden. Dit blijven bijzondere gebeurtenissen en het blijft een wonder, dat er zo weinig ongelukken gebeuren.
jan schreef:Prachtige reportage, Jos. Net zoiets als Karli. Je bent een goede ambassadeur van de mannenrok.
Ik doe in ieder geval mijn best en dat kost geen enkele moeite :D :D :D :D :D
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door musa »

Heb ik nog niet gezien maar ik zie dat je een toffe en leuke reis heb gehad ,houden zo en ik hoop dat je er nog veel zal meemaken.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door ecokilt »

Mooie foto's Jos, ziet er leuke vakantie uit.
Dat de Etna koud is heb ik ook ervaren, waarvan foto. Ik draag hier een wat ik noem een broekrok of broekkilt, maar mijn nichtje vind dat dit een rok is.

Groet van ecokilt (van wie je weet dat ik meestal laat reageer op het forum)
Bijlagen
124s-333.jpg
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Vakantie in Zuid Italië

Bericht door Jos »

ik snap wat je bedoelt met je kleding, Ecokilit.
maar het is en blijft jammer, dat ze met zo'n slecht weer alles laten doorgaan. Je ziet zo weinig met dat weer. Zolang zij maar geld vangen :?
een fervent rokdrager
Plaats reactie