outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: outfit van de dag

Bericht door Jos »

Niek schreef: 25 jul 2022 16:12 Soms is het schipperen. Ik was in Tsjechië met mijn dochter. Ondanks dat zij mijn kleding prima vindt, toch maar niet met rok daar geweest.
elders heb ik al eens vermeldt, maar overal waar ik ben geweest in Europa had ik nooit problemen in rok:
Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. Spanje, Italië, Kroatië, Macedonië, Bulgarije, Griekenland
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Denk je, of vrees je dat men agressief zou kunnen reageren in die landen Niek ?
Uiteraard moet je geen moeilijkheden zoeken... En al zeker geen fysieke agressie, als dat zou zijn...
Groeten ..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: outfit van de dag

Bericht door ellen »

Kortrokje schreef: 06 aug 2022 15:40 Denk je, of vrees je dat men agressief zou kunnen reageren in die landen Niek ?
Uiteraard moet je geen moeilijkheden zoeken... En al zeker geen fysieke agressie, als dat zou zijn...
Groeten ..
In de landen die Jos opsomde niet, Kortrokje. Al zou ik het zelf niet geprobeerd hebben in Bulgarije...

Het hangt in grote mate af van hoe de politiek met het thema omgaat. In Armenie zijn oorbellen voor mannen al een groot probleem. In de regel wordt er niets op gezegd, tot iemand op een bus een opmerking maakt en dan lacht iedereen vrolijk mee met de massa. Ik wil zelfs niet proberen om daar een rok te dragen.
Hetzelfde verhaal voor Hongarije. Zoals ik de nieuwe wetten van Orban begrijp riskeer je daar vervolging om in rok voorbij een lagere school te wandelen. Dan moet je van de bevolking ook niet verwachten dat ze begrip tonen.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: outfit van de dag

Bericht door MaricaV »

Homofobe landen of landen die de rechten van LHBTI+ mensen niet respecteren, dienen wat mij betreft direct uit de EU gezet worden. Begin maar vast met het dichtdraaien van de subsidiegeldkraan.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Ja MaricaV, ik zou zeggen, niet naar die landen gaan dan.. Simpel... Ja je moet het ook niet gaan zoeken natuurlijk... Ik zou dat toch nooit doen... Als je daar niet welkom bent zoals je bent, blijf daar dan weg . Maar dat is mijn mening... Er zijn vast veel landen waar men niet welkom is als men niet de geijkte paden bewandeld... Niet enkel die landen waarvan nu sprake is... Dit is natuurlijk mijn mening, wat ik zou doen in dat geval...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
!Wendy1970#
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2022 13:12

Re: outfit van de dag

Bericht door !Wendy1970# »

Ik draag ook altijd rokjes en jurkjes nu met dat mooie weer zo wie zo en anders altijd met een mooie panty 20 of Max 30 din xx wendy
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Hi !Wendy1970#, ja zeker met dit warme weer blijkt weer eens hoe aangenaam en makkelijk een jurk of rok is he.. Een lichte zomerjurk is nu hét hé... Dit is een jurk met zakken... Héél makkelijk om iets in kwijt te kunnen zoals sleutels of gsm of smartphone... Ik verkies een jurk met zakken...
Groeten en welkom...
Bijlagen
Mijn jurk deze avond...
Mijn jurk deze avond...
Resizer_16604278359421.jpg (53.65 KiB) 2120 keer bekeken
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

marpie schreef: 20 jun 2021 16:00
Kortrokje schreef: 17 jun 2021 00:22
marpie schreef: 16 jun 2021 21:50 Mooi hoor Kortrokje ! Heel leuk stofje !

Deze morgen moest ik iets ophalen op zowat 30 km van huis. Het was nog niet zo warm dus ben ik vertrokken met het rode jasje.
Kon ik wel heel snel uitdoen hoor, het werd wel heel warm anders ! :D

Ik vind het heerlijk jurkjes zoals dit te dragen maar dat kan ik alleen als ik wat verder van huis moet zijn waar niemand me kent.

Ik zou het ook anders willen maar kom, het is voorlopig niet anders. :roll:

Je hebt een heel mooi jurkje aan ,Marpie..
Je hebt er ook "de lijn" voor om zoiets te dragen .👍👍👍👍
Bedankt !
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

marpie schreef: 17 mei 2021 17:14 Ik ben natuurlijk nog niet zo lang lid en ik vroeg me af of er ooit een topic is geweest 'outfit van de dag' ?
Ben wel eens benieuwd wat de forumleden zoal dragen?

Maakt niet uit of thuis of openbaar is.
Foto's zouden naar keuze met gezicht of met blur (of tot de nek) kunnen uiteraard.
Wat denken jullie ?
Is dit een goed idee ?
Zoniet : moderator : wis gerust deze post hoor. Ik wil me als 'newbie' zeker niet opdringen !! ;)
Marpie, zulke foto's staan er toch reeds op denk ik... Zelfs mensen herkenbaar... Maar vragen staat vrij hé... Goeie vraag..
Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

DiKo schreef: 05 sep 2021 16:24 Er zijn wel 362 leden, maar als je in de ledenlijst een naam aanklikt zie je al gauw dat velen al jaren niet meer op de site gekeken hebben.
Aan zulke leden heb je eigenlijk niets, maar wat doe je eraan?
Zelf in ieder geval wél blijven genieten van het dragen van een rok(je) of een jurk.
Vandaag heerlijk in "flodderrok" en zomers shirt in de tuin in de zon gezeten!
Een heerlijk gevoel!
Goeieavond DiKo, ik lees hier nog eens uw berichtje van 2021, ja eigenlijk heeft dat niet veel belang, actief of niet actief kan allerlei redenen hebben, en niks MOET hé,wij hebben allemaal één gemeenschappelijke deler dat zijn onze liefde voor rokken en jurken die we dragen enz... Men kan niet elke dag iets zeggen of delen .. Maar we blijven er wel bij, bij de groep... Ik heb ook nog allemaal die berichten nog niet gelezen die hier allemaal opstaan... Dan ben je wel eventjes zoet... Maar beetje bij beetje geraken we er wel eens door...
Groeten en tot de volgende...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie