Hoe doen jullie het ?

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
pvdnreb
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 mei 2009 23:42

Hoe doen jullie het ?

Bericht door pvdnreb »

Hey leden,

Ik weet dat ik al lange tijd niets meer van me heb laten horen.
Maar in de afgelopen jaren is er ve veranderd op relatie vlak.
Mijn huidige vriendin staat volledig achter me en vind het zelf zeer fijn.

Nu ik heb sinds enkele weken een paar fantastische goed zittende Ballerina's gekocht.
Alleen ik durf echt totaal niet er mee op straat komen, puur vanwege de reacties van een ander.

Mijn vriendin zegt dag ik het me totaal niet moet aantrekken, ik doe nog steeds zelf wat ik wil...

Maar ik kan me er echt niet overzetten... Hebben jullie enige tips ?

Mvg,

Bernd
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door Snarf »

Doe gewoon! Zeker met ballerina's valt het nagenoeg niet op dat je damesschoenen draagt en zal je weinig reacties merken. met hakken is dat al iets anders, maar zelfs dan valt het bijzonder goed mee. Maar omdat lopen op hakken toch net iets anders is, oefen je best eerst thuis en in de tuin opdat je bewegingen zo natuurlijk mogelijk zouden zijn. Gewoon doen en mocht je opmerkingen krijgen, weet dan dat deze nagenoeg altijd positief zijn.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door WesleyN »

Een reactie werkte bij mij bevrijdend. Ik ben op een festival begonnen in het openbaar een rok te dragen. En dat was erg fijn dat een meisje lachend reageerde van: "Een jongen in een rokske." Wat klonk dat prettig dat je een jongen van midden 40 bent. Maar normaal gesproken ontvang je geen enkele reactie.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
pvdnreb
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 mei 2009 23:42

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door pvdnreb »

Ik weet het toch niet zo goed,
lijkt me toch moeilijk, zeker als je onder een gewone mannenshort draagt valt het volgens mij snel op....
Onder een langere broek, het is nu wel niet het weer er voor, vind ik persoonlijk dat het minder opvalt, maar dan nog, ik loop steeds rond met de gedachten van, wat denken andere, wat denken ze nu over mij....
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door Jos »

hoe mooier het weer, hoe toleranter de medemens

ik zou iets kiezen, waar jij je happy in voelt en dan samen met je vriendin een wandelingetje gaan maken. zo lang je geen in het oog springende kleding draagt (felle kleuren en zo) val je helemaal niet op. In rok of short het maakt niet uit.
Je zult versteld staan, hoe weinig reacties je zult krijgen. :o

In kwam gisteren, na lange tijd, een hele sympathieke vrouw met haar man weer eens tegen in de parkeergarage bij mijn supermarkt. Zij kwam meteen naar me toe en moest even kijken of ik short of rok droeg. :). Aan mijn voeten sandalen met 3 cm doorlopende hak
een fervent rokdrager
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door Snarf »

Jos heeft gelijk. Als je samen met een vriendin op stap gaat, ervaar je inderdaad minder verbaasde blikken. Net alsof men redeneert: 'Als zij het weet, is het oké'. Maar hoe dan ook ... het gewoon en zo gewoon mogelijk doen, is veruit het beste. Je moet maar denken: Als vrouwen lage, gesloten schoenen en bottines mogen dragen, waarom zouden mannen dan geen open schoenen, al dan niet met hak mogen dragen. De eerste vrouwen, die mannenkleding droegen (o.a. Jeanne d'arc) hebben er spitsroede voor gelopen. Gelukkig loopt het vandaag zo'n vaart niet meer. Ik zélf heb trouwens geen enkel paar mannenschoenen meer en draag dus dagelijks en overal fijn zittende damesschoenen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door WesleyN »

Ik heb van die korte dameslaarzen. Maar omdat ze vrij unie uitzien. Weet niemand dat. Dat doe ik soms met broeken. Ik koop soms stiekem damesbroek.

Maar wat de andere zeggen. Gewoon doen zoals je bent, dat is het beste. Spring in het diepe en merkt dat het allemaal meevalt.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
pvdnreb
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 mei 2009 23:42

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door pvdnreb »

Misschien is het in Nederland al wat meer als normaal aanvaard.
Hier in België heb ik dat gevoel helemaal niet.

Probleem is dat mensen het niet begrijpen / willen begrijpen.

Ik ben eind 21, wordt volgende maand 22.

Op dit moment weten volgende mensen het;
Mijn vriendin
Mijn beste vriend
Mijn broer

De enige dat me er al mee hebben aangezien is de vriendin en beste vriend.

Ouders weten er nog steeds niets van. Krijg het zelfs niet over mijn hart om het te vertellen.
Het zou het er misschien wel op makkelijk maken...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door WesleyN »

Nederland is net zo tolerant als België. En ik heb alleen in België en Frankrijk ervaring. Want dat is lekker ver weg. En ik heb wel meer jongens in rokken zien lopen. Ook in België.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Snarf
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2014 09:35

Re: Hoe doen jullie het ?

Bericht door Snarf »

Ik spreek hoofdzakelijk vanuit een Belgische situatie. In Nederland is men vrijpostiger. Ze aanvaarden het misschien meer, maar zullen er ook gemakkelijker - zowel negatief als positief - commentaar op geven. Hoe meer je er zelf mee in uw hoofd zit, des te moeilijker maak je het jezelf. Gewoon doen en zien wie reageert en hoe. Ik kreeg al wel vragen, maar nooit kwetsende opmerkingen. Er is uiteindelijk toch niets mis met het dragen van schoeisel waarin je je goed voelt. Binnen afzienbare tijd sta je er zelfs zelf niet meer stil bij en is het - alvast voor jou en jouw omgeving - de gewoonste zaak.
Plaats reactie