Nieuwe online webshop!

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door hansvw »

Ook dit is natuurlijk wel waar. De economie draait op vraag en aanbod van mensen. Maar het begrip genderneutrale kleding zou er toe moeten leiden dat het niet meer raar, etc. gevonden wordt als een man bijv. een rok koopt en draagt. Beter zou zijn kleding = genderneutraal/ unisex of hoe je het noemen wilt. Het blijft toch vervelend als je als man een rok wil kopen op de damesafdeling en "weg gekeken" wordt door klanten of personeel. De gedachten van mensen moet niet zijn "Dit is voor dames en ga weg", maar moet zijn "Dit is voor mensen en ga uw gang". Verkoopsters denken aan geld dus zal je waarschijnlijk wel je gang laten gaan. Veel moeilijker qua acceptatie is het om als man om de rok openbaar te gaan dragen zonder stigma's. In het verleden ben ik leteerlijk uit de kast gekomen om een keer met rok naar het werk te gaan. Ik werkte op de financiële administratie van een ziekenhuis. Een maand later was ik ontslagen.....Wat is nou eigenlijk het probleem als je vrouwelijke collega in de zomer wel een rok mag dragen om dat een broek te warm is en jij niet? Voor jou is die broek toch ook te warm? Hier gaat het wat mij betreft om in de kanteling van het denken.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Als ik een rokje niet kan vinden, dan vraag ik het gewoon. Ik had in Haarlem een rok gekocht. Ik had hem toen niet gepast. Want het was hetzelfde waarvan ik een zwarte had. Maar de stof was anders. Ik kon hem zelf niet vinden. Dus ik vroeg waar die lag. Wacht ik zal hem wel even voor uw zoeken. Even later kwam ze met die rok. Thuis had ik hem gepast. Maar hij was te strak. Dus dan maar even omwisselen voor een maatje groter. Ik ging terug naar H&M. Maar dan een andere vestiging. Daar heb ik hem omgeruild. Laatste 2 keer heb ik ze toch maar eerst even gepast voordat ik ze gekocht had. Maar dat doe ik dan wel op de herenafdeling. Als er alleen maar een damesafdeling is, dan zal ik het vooraf maar even vragen.

Wat ik wil zeggen. Ik trek me er niks van aan, van hoe andere naar me kijken. En ik heb in de afgelopen jaren geen vervelende ervaringen gekregen daarover. Zeker niet wat Jett Rebel of die jongen uit Breda te horen hebben gekregen. Mijn vrouw zegt weleens tegen mij dat ik overal scheid aan heb. Waarom zou ik me van aantrekken hoe mensen over mij denken?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door rokwens »

Betreft Hema

Ze halen dan wel de etiketjes meisje/jongen van de kleding af maar in de winkel op de Antwerpse Meir
zie je een groot bord :"Kinderen " met daaronder een kast met het opschrift "meisjeskleding"
en een kast met het opschrift "jongenskleding" .....Tja zo sta je dan ook geen stap verder
Het hele opzet was volgens mij bedoeld om de meisjes makkelijker jongenskleding te laten kopen maar niet omgekeerd
En in de reklames zie je natuurlijk geen enkele jongen in rok, zelfs niet voor haloween
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door hansvw »

Inderdaad heb ik bij het kopen van dameskleding nooit echt problemen ondervonden. Commercieel gezien boeit het niemand wat ik koop, wil passen of draag. Het gaat om geld/ omzet! Of het aanbieden van genderneutrale kleding een "stunt" van de modebranche (lees: Hema) is om de omzet te vergroten zou zo kunnen zijn. Maar wel degelijk is er een (kleine) markt voor mannen die graag dameskleding dragen en vrouwen die graag herenkleding willen dragen. Het gaat dus om de mindset hierin. Waarom is het normaal dat meisjes/ dames WEL alle vrijheden hebben om te dragen wat ze willen zonder een stickertje opgeplakt te krijgen en jongens/ heren niet. Ik heb dames gezien met herenhorloges, platte schoenen, wijde truien, stropdassen, boxershorts, etc. en iedereen vind dat GEWOON! Niemand vind dat raar! Niemand betitelt de dame met bijv.: Oh, je zal wel transsexueel zijn? Als IK een rok of skinny jeans draag krijg ik diverse soorten stickers opgeplakt van de massa. Terwijl ik een zeer gezonde hetero man ben. Waarom kan ik in de grote boze buitenwereld qua kledingkeuze niet mezelf zijn en mijn buurvrouw wel? Overigens denk ik dat wij rokdragende of dameskleding dragende mannen toch in de minderheid blijven omdat 80% van de mannen het gewoon NIET WILLEN dragen. Kernpunt blijft dat de etikettering van mannen die wel bijv. een rok willen dragen overboord moet. Het is niet fijn om bijv. als travestiet, etc. uitgemaakt te worden omdat je een rok draagt en de massa je bij het vuilnis zet vanwege je kledingkeuze. Het aanbieden van genderneutrale kleding kan helpen de mindset van de massa te veranderen. Het assortiment mag nog wat uitgebreider wat mij betreft. De voortschrijding der tijd zal het leren....
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door RokkenRob »

Ik denk dat er mannen genoeg zijn die wel een rok/jurk/panty zouden willen dragen, maar dit gewoonweg niet durven.
Maar zolang men nog in hokjes blijft denken, zal het nog wel even duren voordat men het durft (wil) accepteren.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Skinny jeans en longshirts zijn al gewoon voor mannen te krijgen. En ik ben lang niet de enige man die ze draagt. Ik draag die kleding zelfs op mijn werk. En niemand die daar een opmerking over plaatst. Ik zit vlakbij de directie. En ik ben zelfs regelmatig met ze in gesprek.

Maar rokken en jurken is nog een stap te ver voor de meeste mannen. Ook al willen ze dat.

En voor mensen die zich beledigt voelen dat ze voor homo worden aangezien. Wat maakt dat uit. Vrouwen vinden vaak homo's mooie mannen met een verzorgd uiterlijk. Zo zie ik dat dan maar ook. Ik blijf toch wie ik ben. Wat andere ook van me denken. Niemand ziet me toch niet wie ik echt ben. Zelfs mijn vrouw en dochter hebben vooroordelen over me. Hoe goed ze mij ook denken te kennen. Dat zal ik ook tegenover hun hebben.

Ik zie homo's, travestieten, transgenders en hetero's en dergelijken als gelijkwaardig. En als ik een etiket krijg opgeplakt, dan is dat niet mijn fout en zal ik mij daarvoor ook niet schamen dat iemand een verkeerd beeld over mij heb. Dus laat ze maar zeggen wat ze willen. En als ze erom vragen, dan heb je een mooi gelegenheid om je rok te "verkopen" en dat is niet om je te verdedigen dat je een rok draagt. Wees trots op jezelf wie je bent. Ik heb het gevoel dat sommige onder ons zich schamen dat ze een rok dragen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
hansvw
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2011 12:23

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door hansvw »

Bedankt voor je opbeurende positieve bericht op deze "hokjesdenkenproblematiek".
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door WesleyN »

Haha graag gedaan. Als je me een beetje direct vond, sorry ik kom uit Rotterdam.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door Redhawkje »

https://www.skirtcraft.com/

Ik heb er net 1 besteld namelijk, alleen mijn maat natuurlijk uitverkocht, maar weer leverbaar in november.
Marica
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Nieuwe online webshop!

Bericht door Yvan »

Redhawkje schreef: 27 okt 2017 07:42 https://www.skirtcraft.com/

Ik heb er net 1 besteld namelijk, alleen mijn maat natuurlijk uitverkocht, maar weer leverbaar in november.
Gewoon in de vrouwenafdeling gaan shoppen, meer keuze en goedkoper. ;)
Real men wear skirts
Plaats reactie