duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Plaats hier je berichtje als je ergens een rok voor mannen te koop hebt gezien
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door rokwens »

Ik heb de info uit een postorder-online. 3-suisses . De aantallen staan er gewoon bij maar om ze op te tellen was het vééééééééél te warm. Ik denk dat je gelijkaardige cijfers ook bij andre postorderbedrijven terug vindt. Het nadeel is dat dergelijke kledingaankopen via postorders meestal door vrouwen gedaan worden, inclusief de herenkleding, want "hij" heeft daar geen tijd voor. Zo heb ik ook vele jaren geleefd, met een totale desinteresse, gekweekt door het povere aanbod, in de gelatenheid van het lot dat me toebedeeld was als man.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door RokSterNL »

Interessant. Nooit op gelet, want heb daar ooit ook weleens wat besteld.
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door Kiltmans »

Leuk die statiskiek.
Laten we ons nu maar richten op de dingen die er wel zijn!
Wij mannen kunnen behoorlijk veel van de rokken die voor dames te koop zijn, zonder probleem dragen.
Ik moet zeggen dat mijn voorkeur uit gaat naar Kilts in de diverse vormen en uitvoeringen.
Loop er nu gewoon mee in het openbaar. Ga er mee naar vergaderingen.
Gisteren nog in Kilt naar de Kamer van Koophandel geweest omdat daar iets geregeld moest worden voor mijn bedrijf.
Er werd vreemd gekeken, maar verder geen commentaar en gewoon zakelijke behandeling.

Hebben jullie gezien dat er in de catalogus van Blaklader een kilt te koop staat?
Je moet wel uitkijken met Utilikilt: de prijs is daar nogal pittig. Dan komt er een zending via UPS en die laten je, naast de US$60 die Utilikilt voor het verzenden rekent, nog eens 33 Euro aan vrachtkosten betalen!

Dit hoort misschien niet op deze plek, maar och...
Groeten Kiltman1
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door willi »

Dus in Schotland valt het lijstje iets anders uit, daar komt bij rokken ‘wel’ een getal te staan.
Laatst gewijzigd door willi op 03 nov 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door jan »

Willi, je zou verwachten dat de meeste kilts te koop zijn op Schotse sites maar dat is helemaal niet zo. Schotse kilts zijn veel te zwaar om zo maar als vrijetijdskleding te dragen en bovendien krankzinnig duur. Een beetje surfen levert heel veel Amerikaanse sites op waar je wél comfortabele kilts kunt kopen met als topper Sportkilt.com. Die zijn licht en zeer goed plooihoudend.
Tja, Kiltman1, iets uit het buitenland laten komen kost nu eenmaal geld, daar doe je niks aan. Seattle is tenslotte niet naast de deur...
Afgelopen zaterdag had Yoram uit Duitsland een grijze Utilikilt mocker aan en die zag er wel goed uit maar kreukte als de neten (niet Yoram maar die kilt). Die ervaring heb ik zelf ook gehad en uiteindelijk heb ik hem weggekieperd want ik had geen zin elke avond te strijken.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door Kortrokje »

Rok voor vrouwen ,rok voor mannen?Een rok is een rok..een kleed/jurk is een jurk...Men draagt ze of men draagt ze niet.ik draag rok én kleed.
Ik maak geen onderscheid tussen " voor mannen en voor vrouwen"...ik draag wat ik graag zie.punt.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 13 sep 2020 04:43 Rok voor vrouwen ,rok voor mannen?Een rok is een rok..een kleed/jurk is een jurk...Men draagt ze of men draagt ze niet.ik draag rok én kleed.
Ik maak geen onderscheid tussen " voor mannen en voor vrouwen"...ik draag wat ik graag zie.punt.
Precies ! als men aan mij vraagt "is dat een damesrok ? " dan antwoord ik "het is een rok, dat er in de advertentie staat 'rok voor dames' is wat de verkoper er van denkt en bij voorbaat polariserend". Trouwens... rok is mannelijk ! HIJ staat je goed ! en broek is vrouwelijk " ZE zit perfect !
Dat men daar maar eens over nadenkt :D
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: duizelingwekkend verschil (kopie uit postorder)

Bericht door Redhawkje »

Zo kan het je ook zien Rik, het zijn maar kleren.
Marica
Plaats reactie